Stenungsunds Ridklubb

Säkerhet

Stenungsunds ridklubb har för allas trygghet och säkerhet ett säkerhetsavtal med våra medlemmar. Vi vill med avtalet få fram vad du som medlem ska söka kunskap om samt hur man ska agera i olika situationer som kan uppstå på vår anläggning. Avtalen är anpassade efter hur ni medlemmar använder anläggningen.

I vår lektionsverksamhet går vi igenom den teoretiska delen av säkerhetsundervisningen. Som komplement, samt för er som inte rider lektion, har vi varje termin gratis säkerhetsutbildningar. Håll utkik efter datum för dessa tillfällen på anslagstavlan på klubben eller i våra digitala kanaler.

För att ständigt förbättra säkerheten på klubben behöver vi ha en bra tillbudsrapportering. På så sätt kan vi göra åtgärder för att förhindra eller minska risken för att det händer igen. Läs mer om hur och är man gör en tillbudsrapportering här och använd dig av denna rapport om du ska göra en tillbudsrapportering.

Här har vi också sammanställt några viktiga stallregler som vi alla följer för vår och hästarnas säkerhet.

Dokument som rör säkerheten på vår ridklubb:

Läs gärna mer om säkerhet på Svenska Ridsportförbundet här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Publicerad: 2023-07-11

Senast uppdaterad: 2023-07-02