Styrelser och kommittéer

Stenungsunds Ridklubb bygger på ideellt engagemang. Här kan du läsa mer om vår styrelse och våra kommittéer. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du skulle vilja vara delaktig i något av dessa forum!

Styrelse

Ordförande Sofie Fredriksson, sofie.fredriksson@stenungsund.se, 070-347 51 16
Vice ordförande Mia Åberg, mia.aberg1@gmail.com, 070-315 49 94
Kassör Louise Levin, louise.levin12@gmail.com, 072-524 24 64
Sekreterare Roland Nilsson, roland.nilsson@strawberry.se, 070-756 01 09
Ledamot Jenny Larsson, jenny.larsson1@hotmail.com, 072-305 25 93
Ledamot Kajsa Fredriksson, kfredriksson250@gmail.com, 076-319 16 16
Ungdomssektionens representant: Ella Kilberg
Suppleant Emma Ekeblad, emmaekeblad@hotmail.com, 076,766 77 94
Suppleant Thomas Fredriksson, bankhagen@hotmail.com, 070-638 35 59

Föreningens stadgar finns att läsa här Pdf, 139 kB..

Ungdomssektionens styrelse

Ungdomssektionen är den del av föreningen som alla medlemmar upp till 26 år ingår i. Ungdomssektionen har en egen styrelse och har en representant i föreningens styrelse. Ungdomssektionens styrelse väljs på ungdomssektionens årsmöte i februari. Läs mer om ungdomssektionen här.

Ansvarsområden

Anläggningsansvarig Kajsa Fredriksson
Kommunikation Hemsida/SoMe
Emma Ekeblad
Kattkommitté
Jenny Larsson
Loppiskommitté
Jenny Larsson
Personalansvarig
Sofie Fredriksson
Sponsringskommitté
Emme Ekeblad
Säkerhetsansvarig
Sofie Fredriksson och Kajsa Fredriksson
Tävlingskommitté
Roland Nilsson och Kajsa Fredriksson
Ungdomskommitté
Lina Amandusson

Kommittéer

En kommitté är en grupp som är samlad för att arbeta med en avgränsad uppgift/arbetsområde. Det är ett trevligt sätt att arbeta i smågrupper (ibland större!). För alla kommittéer finns generella riktlinjer för arbetet inom en kommitté. Här presenterar vi de kommittéer som är aktiva på ridklubben.

Ungdomskommitté
För alla kommittéer finns generella riktlinjer för arbetet inom en kommitté. För Ungdomskommitté gäller även att man ska vara mellan 7-15 år, vara med på minst var tredje möte och vara med och hjälpa till vid minst tre aktiviteter per år.

Anläggningskommitté
I anläggningskommittén deltar en grupp aktiva medlemmar som brinner lite extra för att hålla ordning på vår fina anläggning. Det kan t.ex. handla om att hjälpa till med gräsklippning, fixa blommor, laga verktyg och maskiner.

Kattkommité
Denna kommitté säkerställer att vår fina stallkatt Milo har det bra!

Loppiskommitté
Denna grupp hjälper till med loppisverksamheten. De samlar in varor till försäljning, håller ordning på försäljningen och annat runtomkring.

Sponsorkommitté
Sponsorkommittén arbetar aktivt med både nya och befintliga sponsorer. Hör gärna av dig till kommittén om du har frågor eller tips!

Tävlingskommitté
Denna grupp brinner för att utveckla tävlingsverksamheten, för både privat- och lektionsryttare.

Vill du komma i kontakt med någon av kommittéerna? Se vem som är ansvarig under Ansvarsområden längre upp på sidan.

Senast uppdaterad: 2024-03-12