Uppstallning

På Stenungsunds Ridklubb erbjuds 10 platser till privatuppstallning och dessa tas in via kösystem.

I vår utbildningsplan på ridskolan så är bedömningen att man är redo att skaffa häst med handledning från grupp 3. Våra uppstallningsplatser vänder sig framförallt till er som vill känna trygghet i att ha kunnig personal nära och där det redan finns ett färdigt skötselsystem uppbyggt kring ridskolan och lektionshästarna. Vi har anställd personal på plats måndag till lördag!

Vad vi erbjuder dig som uppstallad:

• 4 fodringar/dag
  • 3 fodringar av personal + utsläpp
  • torkrum
  • 2 ridhus och 1 paddock
  • rasthage tillsammans med minst 1 kompis
  • sommarbete i vår stora sjöhage 5 min promenad från anläggningen
  • personal på plats måndag-lördag
  • möjlighet att rida egen häst på lektion, delta i olika aktiviteter som ridskolan anordnar eller träna för vår utbildade personal
  • möjlighet att rida på stranden i Sjöhagen under sommarhalvåret

Lördag kväll samt hela söndagen delar de uppstallade på att ta hand om stallet + hästarna. Vid 10 uppstallade blir det 2 gånger på 10 veckor.

Just nu har vi inga lediga platser men vid intresse eller för mer information, kontakta ridskolechef Hanna.
Tel: 072-511 16 00
e-post: kansliet@stenungsundsridklubb.se