Rida på anläggningen

För att ta med egen häst till anläggningen måste du först prata med din instruktör om vilka regler som gäller. Vill du ta med din häst och rida själv bokar du först ett möte med ridskolechefen för genomgång av vad som krävs och vad som erbjuds. Det krävs ett nytt möte inför varje år och du kan boka ditt möte via kansliet.

Vill du komma med egen häst endast vid enstaka tillfälle går det att boka tid med personal på telefontid, du lämnar då häst- och personuppgifter. Dagen du bokat anmäler du din ankomst till personal samt meddelar när du är klart. Du måste läsa anläggningsreglerna och ta del av anläggningsskissen innan du kommer till anläggningen så att du känner till vad du behöver tänka på.

Viktigt! Ingen häst som kan ha varit utsatt eller psykisk påfrestning (som kan utlösa latent sjukdom) de senaste 21 dagarna får beträda anläggningen.

Priser anläggningskort (uppdaterat juni 2023)

Per kalenderår
(summan kan betalas in senare under året men gäller ändå samma kalenderår)
En häst: 3 200 kr
Två hästar: 3 700 kr
Tre-fem hästar:5 700 kr

Per kalendermånad
En häst: 515 kr
Två hästar: 610 kr
Tre-fem hästar: 850 kr

Per gång
70 kr för medlem, 150 kr för icke medlem. Klippkort kan lösas.

Om du vill rida på anläggningen mer än fem gånger per år så behöver du vara medlem.

Dokument

Under Säkerhet hittar du säkerhetsinformationen du behöver ta del av samt avtal att skriva under.

Senast uppdaterad: 2024-04-15