Försäkring

Olycksfallsförsäkring för dig som rider

Stenungsunds Ridklubb är ansluten till Svenska Ridsportförbundet och alla våra medlemmar omfattas av en olycksfallsförsäkring hos Folksam via sitt medlemskap. Försäkringen är en medlemsförmån framtagen i samarbete med Svenska Ridsportförbundet och ger dig ett bra grundskydd om du råkar ut för en skada när du rider.

Försäkringen gäller vid olycksfallsskada som inträffar under:

• Aktivitet anordnad av Svenska Ridsportförbundet, dess distriktsförbund, medlemsförening eller i samverkan med medlemsförening.
  • Enskild ridning och träning.
  • Direkt färd till och från verksamhet enligt ovan.

Om träning/tävling anordnas på annan ort än hemorten (även utomlands) gäller försäkringen också under resor och vistelse i samband med sådan resa.

Anmäl skada så här;
Är du medlem eller målsman och vill anmäla en olycksfallsskada? Ring 0771-950 950 – säg att du är medlem i Svenska Ridsportförbundet. Du kan också anmäla olycksfallsskada på folksam.se Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad: 2023-06-28